onsdag den 29. januar 2014

Møg, prut, fis... med lidt godt på!

Ja, jeg står jo i den situation at min barsel altså slutter midt maj! Jeg havde planlagt det hele - skulle tage uddannelsen til sundhedservicesekretær, da jeg mener at det kunne tilpasses min sygdom. Nå den idé blev da så lige blæst omkuld, da jeg fandt ud af at der så absolut intet job er at få efter - øj noget møg! Så jeg måtte jo igen i gang med at tømme mulighederne og endte altså med at fastsætte mig på socialrådgiver - jeg er slet ikke optimistisk, men det er noget jeg rigtig gerne vil, men lige nu, tror jeg slet ikke at det er realistisk med lille barn og en sådan uddannelse... men der er fusme ikke andet at gøre! Øv hvor jeg bander den sygdom langt væk, det ville være så smækker lækkert, hvis man kunne finde en "pakke uddannelse" og selv tilpasse forløbet - det ville virkelig give mange kronisk syge, en chance for en uddannelse - for vi vil sgu sørme da også arbejde!
Nå men tilbage til problemet; min barsel slutter jo i maj og da har jeg altså ingen indkomst og planen var jo at jeg skulle starte skole til august og at Kalle skulle ud i institution til juli! Og uddannelsen til socialrådgiver starter først til september! Jeg ringede så til kommunen, da jeg havde set at der var mulighed for at passe eget barn og bum, sørme om det ikke kan lade sig gøre! :) Så nu er en ansøgning sendt af sted og jeg vil så skulle passe Kalle hjemme fra midt maj til start/midt august, hvis ansøgningen går igennem :) det er simpelthen så dejligt - hvis det lykkes altså ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar