tirsdag den 21. januar 2014

Kalle 7 måneder og om at elske sin barsel og livet som mor

Hver dag er som en drøm, med min lille Kalle - det er hårdt, det er det uden tvivl - i sær når man mærker smerten, den altoverskyggende træthed og feberen i kroppen. Men lige så snart den lille fis, sender mig et smil, er alt glemt og man finder lige den ekstra ske frem og nyder barslen og min lille søn! Det er utroligt at man kan elske så lille et menneske, så højt! Når han sover, tager jeg mig selv i at stirre på ham og glæde mig til at han vågner og jeg kan kysse og kramme ham! Han er så dejlig en lille dreng og åh, hvor er jeg bare taknemmelig for at han er min!

Han former mere og mere personlighed og jeg elsker simpelthen at være sammen med ham - hvis det stod til mig, måtte han gerne blive hjemme mange mange måneder endnu ;) Han er en glad og fræk lille dreng, som elsker musik, at kravle rundt og pille ved alt det, som han ikke må! Han er en herre med stort temperament og på det punkt ligner han nu sin mor ;) Han elsker at bruge sin stemme og lave lyde og "synge". Han skal nu aktiveres på en helt anden måde og vil virkelig gerne lege hele tiden! Sanglege og lege hvor der sker lidt, er bare et hit! Der sker simpelthen så meget hele tiden og jeg kan da bare slet ikke følge med!
Han kan nu også sidde op, ret lang tid ad gangen og det nyder han, da han så kan sidde og kigge på mor, lave klappe klappe kage! :)

Noget af det bedste han ved, er at komme med en tur ud i bæreselen og kigge på træer!

Han spiser godt og spiser alt, som bliver serveret! Vi har også prøvet lidt rugbrødshapsere og han får mere og mere fingermad og hans mad bliver gradvist grovere - mor her er ved at få et føl, når han skal prøve noget nyt, i frygt for at han får det galt i halsen... men drengen klarer det med bravour og gnasker smilende!
Da han sov meget uroligt om natten, søgte jeg råd på google og fandt et rigtig godt råd fra en sundhedsplejerske - hun skrev blandet andet, at det ville være godt med mere mad og det har altså virket herhjemme! Jeg er lidt trist over ikke at skulle amme så meget længere, men sådan er det nu engang :) Dagene svinger lidt, alt afhængig af hvornår han står op, men han står som regel op mellem 06.30 og 07.30! Men nu har jeg altså ændret lidt på hans daglige rytme, som ser således ud:

07: Står op
07.30: Spiser grød
09: Spiser frugtmos
10: Bliver puttet
11.30: Vågner
12.00: Får grøntsagsmos
14.30: Får flaske og bliver puttet
16.00: Vågner og får grød
18.30: Får aftensmad
19: Kommer i bad og bliver gjort klar til natten
19.30/20: Får flaske og bliver puttet
01.00: Får bryst
04.00: Får bryst

Mor og far har fået hver sin rolle i Kalles liv - far er den sjove, som han griner af og pjatter med og mor er hende, som putter, giver tryghed og som man helst vil søge trøst hos. Når drengebarnet er overtræt, ligner han mig og får grineflip - det er simpelthen så sødt og komisk - så griner han af alting!

Søn 7 måneder, hvor blev tiden af? Min elskede lille frikadellemad :')

På café med moster dede, som er Kalles gudmor :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar