torsdag den 23. maj 2013

Æbletærte, mmmm

Forleden var kærestemanden virkelig trist, så jeg måtte da hellere bage en æbletærte ;) den er lavet lidt på slum, men blev noget så lækker! Jeg grovæder for tiden og vægten flyver virkelig af sted og jeg er så træt af at spise, men jeg kan slet ikke stoppe. Herre gud hvor jeg håber at fisen  kommer bare lidt før tid ;)

Opskrift: 

Mørdej: 
  • 300 g hvedemel
  • 150 g stuetempereret smør
  • 100 g flormelis
  • 1 æg (str. L)

Fyld: 
  • 4-5 store madæbler 
  • ca. 1 dl sukker 
  • Kanel efter behov (jeg elsker kanel, så gerne et par skefulde) 
  • Lidt smør 

Fremgangsmåde: 

Ælt alle ingredienserne hurtigt sammen til en ensartet mørdej. Stil mørdejen koldt i ½ time inden udrulning. Rul mørdejen ud og put den i et smurt tærtefad. 

Skær æblerne i både. Smelt smør, sukker og kanel i en gryde og tilsæt æblerne. Lad æblerne blive karameliseret og lidt bløde. 

Fyldet hældes i fadet og kagen bages ved 200 grader i 20-25 min. 


1 kommentar:

  1. Hej Emilie!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet