tirsdag den 20. november 2012

Afslutning på praktikforløb

I dag er dagen, hvor jeg har fået afsluttet på ellers så dejlige praktikforløb hos Børnehuset Dragen i Hellerup. Jeg har endelig set realiteten i øjnene og indset at det bare ikke kan lade sig gøre at fuldføre og jeg har også indset, hvor hårdt disse måneder har været for mig. Det har i den grad været lærerigt - både uddannelsesmæssigt og personligt! Jeg har virkelig fundet mine grænser og indset at jeg faktisk ikke kan klare særlig meget, uden at blive udmattet, stresset, syg og mental fraværende - mit hoved lukker simpelthen ned, da jeg bare er så udmattet og jeg har haft rigtig svært ved både at tackle praktik, privatliv og skole-livet. Jeg har nok indset at jeg slet ikke kunne så meget, som jeg gik og troede. Det føles selvfølgelig lidt som et nederlag, men samtidig også som en gevaldig a-ha oplevelse! Jeg tænker ofte at det er fordi at jeg ikke kæmper nok og ikke vil det nok, men sådan hænger det jo slet ikke sammen - for for pokker, hvor jeg dog kæmper... hele tiden! Så på en måde er jeg faktisk stolt af at jeg klarede mig igennem 4 måneder og har fået en masse erfaringer med på vejen. Men mit praktiksted har simpelthen været så fantastisk - mage til dejlige og tålmodige mennesker, skal man lede længe efter! Jeg kan også mærke at efter jeg er blevet sygemeldt, føler jeg megen mere glæde og jeg tør glæde mig over graviditeten og nyde den, i stedet for at frygte abort og stresse mig selv. Så jeg har en rigtig god mavefornemmelse og tror nu på det bedste :)

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att du känner dig bättre efter att du slutat din praktik. Vi förstår att det var ett svårt beslut men du gjorde alldeles rätt! Tids nog kommer det ordna sig med skole/praktik igen men just nu är det viktigaste att du sätter dig själv och "lillfisen" i första rummet. Vi gläder oss med er och hoppas och tror att allt kommer att bli bra. Glöm inte bort att vi finns tillhands om ni behöver hjälp/stöd med något! Vi ser fram emot att träffas i julehelgen både här hos oss men också hjemme hos er! Många kramar Staffan och Siba

    SvarSlet